Werkgroep foto’s bespreken

“We” zijn: Thom van Everdinck, Annemieke Ebbink, Frits Schaverus.
We proberen het bespreken van foto’s in onze club steeds te verbeteren en allerlei nieuwe manieren om foto’s te bespreken uit te proberen om te ontdekken wat het best bij onze manier van fotograferen past. Na de cursus van Diana Bokje, waar de basis werd gelegd en het Daguerre fotobespreek formulier, ontwikkeld door Frank Bos, is onze groep aan de gang gegaan met het bespreken van 6 verschillende foto’s in 6 groepen op rouleer basis. Daarna heeft onze groep onder andere DE FOTORONDE in de club uitgeprobeerd met foto’s van Henk van der Tuin, gepresenteerd door Annemieke Ebbink. De keuzes waar onze groep zich onder andere mee bezighoudt zijn (om er maar een paar te noemen):
1. Foto’s geprint op de “bok” of digitaal op de beamer laten zien?
2. Plenair of in groepen bespreken?
3. Op basis van een formulier of “impressionistisch”?
4. Hoe betrekken we zoveel mogelijk leden bij het bespreken van foto’s?

Kortom: Hoe verbeteren wij via het bespreken van foto’s onze foto’s en hoe geven we via besprekingen onze leden nuttige feedback over hoe je beter fotografeert c.q. betere nabewerking doet.
Een aantal opnamen van clubavonden waar foto’s werden besproken:

P1030565aFoto: Frank Bos

P1030566aFoto: Frank Bos