De Werkgroepen

Er zijn nu nu een aantal actieve werkgroepen:

1. De werkgroep NATUUR:
  2. De werkgroep PORTRET: We organiseren fotoshoots tijdens de DOE-avonden in de club.
    Het plan is om ook buiten (op het strand in de stad, enz) portretten te gaan maken. Waar we op dit moment aan werken is om met diverse belichtingen portretten te maken en zo meer varieteit in onze portretten te realiseren.. Ook de workflow voor een portretsessie van de afspraak tot het toesturen van de eindresultaten is waar we dit jaar aan willen werken.
  3. De werkgroep ABSTRACT.
  4. De werkgroep FOTOBEWERKING. Deze werkgroep begint dit jaar met samen bewerken van een 3-tal foto’s waarna de individuele resultaten worden besproken, inclusief de gebruikte technieken.
  5. Check het programma als je wilt weten wanneer je de resultaten van de bovenstaande werkgroepen kunt bekijken.

Welke andere groepen zouden binnen onze club kunnen worden gevormd? Als je zo naar de foto’s kijkt die worden gepresenteerd denken we aan de volgende groepen:

• Natuurfotografie: Vogels, viervoeters, bloemen, planten, bomen.
  • Landschapsfotografie
  • Creatief met Photoshop.  Ga uit je dak met photoshop of ga mooi, realistisch en smaakvol bewerken (zoals vroeger in de DOKA?)
  • Macro, Tabletop, productfotografie
  • Interieur fotografie

Het is teveel om op te noemen maar het doel is steeds om je aandacht (een tijdje) te richten op een onderwerp en dat uit te diepen. Wisselen van groep en meewerken aan twee groepen kan ook. Dat hangt af van de tijd die je beschikbaar hebt en je (speciale) interesse.
Belangrijk hierbij is wel dat de band met de club hecht blijft. Regelmatig iets laten zien van wat je als groep doet is stimulerend voor anderen en voor jezelf. Houd de groep ook “open”. Als iemand lid wil worden kan dat per definitie. We kunnen altijd ruimte maken en tijd reserveren tijdens clubavonden om als groep te overleggen. (Schuifwand dicht en je kunt aan de gang)
Kortom: gaan met de geit.