Fotowedstrijden

Onze club doet regelmatig mee met fotowedstrijden.
We zien dit als een manier om onze fotografie te verbeteren en als fotografen te horen wat anderen van de foto’s denken of vinden. Dat gebeurt bij foto exposities sporadisch maar bij wedstrijden horen vaak nabesprekingen. Daar leren we van ook als we een andere vorm van fotografie zelf beoefenen is het nuttig kennis te nemen van de fotografie van dit moment, trends, nieuwe technieken en vormen van fotografie die we zelf ook beoefenen, (nog) niet beoefenen of ook nooit zullen beoefenen . . . . . .  Contact met mede-fotografen staat daarbij voorop.

De externe wedstrijden waaraan wij meedoen zijn:
1. Wedstrijden van de Fotobond  Lees meer . . .
2. De fotowedstrijden van de Oude Morsch in Leiden

De interne wedstrijd is de verkiezing van de foto van het jaar (meestal) in mei. Zie deze link

Verder zijn de besprekingen van foto’s belangrijk voor ons. Een voorbeeld is de FOTORONDE waarbij een van onze leden een aantal eigen foto’s selecteert uit de eigen verzameling en die ter bespreking/beoordeling aan de clubleden voorlegt. We hopen dan altijd op opbouwende kritiek die het voor de fotograaf in kwestie mogelijk maakt foto’s te verbeteren en een eigen stijl te ontwikkelen.