EXPOSITIE DAGUERRE  – Zijlkwartier
Na de zomerstop van Daguerre willen we nieuwe foto’s van liefst álle leden ophangen in het Zijlkwartier.Er hangen nu foto’s met het thema ‘Dieren”, het volgende thema zal zijn:   ramen en deuren We dagen jullie uit. Overal waar je komt, zie je ramen en deuren, maar hoe fotografeer je die?
  • Recht van voren, of juist vanuit een heel andere hoek?
  • Zijn de kleuren belangrijk of komt de compositie beter tot zijn recht in zwart-wit?
  • Zie je een weerspiegeling in een raam?
  • Wordt de aandacht getrokken naar dat leuke bloemetjesgordijn, dat verdorde plantje, of die kat voor het raam?
  • Is er symmetrie of een bijzonder lijnenspel?
  • Vind je dat ene detail meer de moeite waard dan de hele deur/het hele raam?
Afijn, vul maar aan! Hoe creatief zijn wij als fotograaf? Kunnen wij met dit thema de aandacht en nieuwsgierigheid vangen van bezoekers?
WAT?
Maak en kies jouw foto druk die af.  (niet op glanzend papier i.v.m. spiegeling). Je kunt lijst en passe partout die al hangen gebruiken.
WANNEER? We hangen de foto’s maandag 9 september op.
Veel succes!  Veel plezier met dit onderwerp!! Vol verwachting klopt ons hart….
De ‘zakelijke feiten’ weer even op een rijtje:
  • 1 foto per lid
  • De lijsten we gebruiken zijn: Lijsten met buitenmaat 40 x 50 voor foto’s van 30x40cm (liggend of staand) Lijsten met buitenmaat 50 x 60 voor foto’s van 30x45cm (liggend of staand).
  • De passe partouts zijn naturel (gebroken wit) De leden leveren zelf de foto-met-passe partout
  • Het expositie thema is: RAMEN EN DEUREN.
  • Laat je fotografische ‘specialiteit’ zien. Fotografeer je graag in zwart-wit of heb je een eigen stijl in kleuren, bewerk je graag met invoegingen van andere elementen, ben jij goed in macro fotografie: alles mag! Het is boven alles de bedoeling om met deze expositie onszelf als fotoclub in een zo breed mogelijk spectrum te presenteren!